کد خبر: 194996

آنچه باید از قهرمان پارالمپیک بدانید؛

 برای روح‌الله و شب طلایی پاریس 

روح الله رستمی در مسابقات پاراوزنه‌ برداری مدال طلایی را سوغاتی آورد. چیزی که شب طلایی پاریس را برایش خاص‌تر کرد رکوزد شکنی هایش بود. طلایش را با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک به دست آورد تا جشن پیروزی‌اش در پاریس کامل شود.

فرهیختگان: روح الله رستمی در مسابقات پاراوزنه‌ برداری مدال طلایی را سوغاتی آورد. چیزی که شب طلایی پاریس را برایش خاص‌تر کرد رکوزد شکنی هایش بود. طلایش را با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک به دست آورد تا جشن پیروزی‌اش در پاریس کامل شود.

وزنه ۲۴۲ کیلویی را با دستانی بلند کرد که خودش می‌گوید قدرتش به خاطر این است که از وقتی سن کمی داشته به خاطر پاهای ضعیفش از آن‌ها برای حرکت کمک می‌گرفته. همان پاهای ضعیف، نقطه قوتش را شکل داده و از او قهرمانی ساخته که هیچ چیز جلوی حرکتش در مسیر رکوردشکنی را نمی‌گیرد.

قوت پاهایش را بر اثر اتفاقی در دوران بارداری مادرش از دست داد و حالا با دستانی قدرتمند رکورد پارالمپیک و جهان را در پاریس شکسته و طلایی شده.

وقتی در مسابقات هانگژو نقره گرفت، برای  حریف چینی‌اش کری خوانده بود که در پاریس جبران خواهد کرد. با طلا بر روی گردنش و قدرت جادویی‌اش رکوردها را جابه‌جا کرد و بهتر از این نمی‌توانست جبران کند؛ حریفش را شکست داد و این‌بار مشت گره کرده و فریادهای پیروزی‌اش پاریس را لرزاند.

با اینکه مسیر‌ها هم در زندگی شخصی‌اش و حتی در یک عبور و مرور ساده در شهر برایش ناهموار بوده و هم ورزش قهرمانی گاهی برایش تلخی‌هایی داشته اما متوقف نشده و تا پاریس و رسیدن به سکوی نخست پیش رفته تا تصویرش وقتی پرچم کشورمان در مقابلش بالا می‌رود و سرود ملی را زمزمه می‌کند در خاطرمان بماند.

مرتبط ها